Dato:
16/04/2018
Sted:
Vartov, Farvergade 27 D, 1463 København K
Facebook er et oplagt medie til at nå nye gæster og fastholde kontakten til de eksisterende. På kurset undersøger vi brugernes adfærd på Facebook, ligesom vi arbejder praktisk med, hvordan du kan skabe indhold til Facebook, så det når et bredere publikum. I 2016 var 67 % af danskerne ifølge Danmarks Statistik på Facebook, og det sociale medie er dermed det mest brugte sociale medie herhjemme. 
 
På kurset lærer du at:
  • Forstå Facebooks basale fagtermer såsom algoritme, rækkevidde, trending og engagement.
  • Forstå brugernes adfærd på Facebook: Hvad får os til at dele indhold, og hvordan kan du konkret arbejde med indhold, der understøtter denne adfærd?
  • Arbejde med det gode opslag på Facebook: Hvordan designer du indhold, der er ”SoMe First”?
  • Lytte til dit publikum og dine gæster på Facebook, og hvordan du kan skabe nyt indhold ud fra samtalerne.
  • Engagere dit publikum på Facebook og skabe større interesse for dit museum.
  • Kurset bliver undervist som kombination af teori og praktiske opgaver. Du kommer blandt andet til selv at arbejde med overblik over indhold på museets Facebook profil samt design af diverse former for opslag til Facebook.
 
Underviser
Katrine Villarreal Villumsen arbejder som selvstændig journalist og social medie specialist. Hun har tidligere arbejdet som journalist hos Berlingske og DR Nyheder. Hos sidstnævnte var hun ansvarlig for indhold og eksekvering på DR Nyheders sociale medie-kanaler. I dag bruger hun primært sin erfaring til at undervise og rådgive journalister, virksomheder og organisationer i at opnå bedre tilstedeværelse på sociale medier.
 
 
Start- og sluttider
16.04.2018, kl. 10.00-17.00
 
 
Målgruppe:
For dig, som arbejder eller skal arbejde med museets profil på Facebook.
Underviser:
Katrine Villarreal Villumsen
Tilmeldingsfrist:
23/02/2018
Pris:

DKK 1.300 inkl. frokost (ODM-medlem)
DKK 1.500 inkl. frokost (ikke-medlemmer)