Museumsbutikken - kundefokus og business i museets ånd

Share/Save
Dato:
04/09/2017 - 05/09/2017
Sted:
Vartov, Farvergade 27 D, København
På kurset arbejder vi med at forbedre museumsbutikkens arbejde og resultater uden at gå på kompromis med museets identitet. Vi adresserer butikkernes udfordringer med at varetage flere funktioner, eksempelvis salg af produkter, bookingservice, vejledning af gæster, billetsalg m.m. og belyser, hvordan butikkens interne samarbejde på museet kan styrke resultaterne.
 
På kurset kommer vi omkring
  • Hvad ved vi om kunderne, og hvordan anvender vi denne viden i butikken?
  • Hvordan kan vi styrke salget gennem vores indretning og sortiment?
  • Hvordan sælger vi, og hvad virker for os?
  • Hvordan bruger vi samarbejdet med kollegerne på museet til at forbedre butikken?
  • Hvordan tilrettelægger vi en effektiv proces for udvikling af museumsbutikken?
I kurset indgår korte metodeoplæg, workshops med udvikling af egen praksis og feltopgave.
 
Dit udbytte
  • Konkrete værktøjer til at indsamle og anvende viden om butikkens kunder
  • Tips og tricks til at forbedre butikkens indretning
  • Metoder til at styrke den personlige service
  • Teknikker til at forbedre museumsbutikkens sammenhæng til museets øvrige aktiviteter.
Start- og sluttider
04.09.2017 kl. 10.00-17.00
05.09.2017 kl. 09.00-16.00
 
node/23576

 

Målgruppe:
Ansvarlige og ansatte ved museumsbutikker.
Underviser:
Peter Bur Andersen, partner, creative director hos BRIQ og Jacob Buhl Jensen, uddannelsesleder hos ODM
Tilmeldingsfrist:
14/08/2017
Pris:

DKK 2.500 inkl. frokost (ODM-medlem)
DKK 2.900 inkl. frokost (ikke-medlemmer)

 

KURSET ER FULDTEGNET. SEND EN MAIL TIL JACOB BUHL JENSEN, JBJ@DKMUSEER.DK FOR AT KOMME PÅ VENTELISTE.

Citater

"Har fået nogle superfine værktøjer, idéer og gode forslag til forbedring. Har været særlig glad for at få sat fokus på de problematikker, der typisk gør sig gældende i museumsbutikker."

"Meget relevant! Er blevet super-inspireret og har fået rigtig meget med hjem og arbejde videre med."