Dato:
02/12/2019
Sted:
Vartov, Farvergade 27 D, København

Facebook, Instagram, nyhedsbrev, TripAdvisor, Wikipedia. Du har alt for mange kanaler og alt for lidt tid.

Så hvordan udnytter du det digitale kommunikationslandskab bedst uden at miste hverken overblikket, modet eller fatningen? Med andre ord: Hvordan får du – og dit museum, uanset størrelse – maksimal synlighed, rækkevidde og engagement med begrænsede ressourcer?

Fundamentet for dette er indhold, som er tænkt tværmedielt – altså indhold, der fungerer på mange kanaler uden at gå på kompromis med de enkelte platforme. Uanset om disse platforme hedder Instagram, Facebook, e-mail-nyhedsbrev, Google My Business eller noget helt femte.

På dette kursus skal vi udvikle vores blik for, hvordan man udvikler stærkt og fleksibelt digitalt indhold og for, hvordan man gør eksisterende indhold endnu bedre. Vi skal undersøge:

  • Tendenser inden for digitale platforme og digitalt indhold
  • Hvordan man udvikler faste, holdbare formater og genrer
  • Hvordan man løbende sikrer en optimal palette af kanaler
  • Hvordan man arbejder digitalt med museets tone-of-voice
  • Hvordan man inddrager gæster og influences i indholdsproduktionen.

Og vi skal helt konkret arbejde med udvikling og redigering af indhold med udgangspunkt i kursusdeltagernes egen kontekst.

Kurset er for alle, der arbejder med et museums digitale kanaler og kræver derudover ingen særlige forkundskaber.

På kurset får du:

  • Indblik i digitale tendenser
  • Evnen til at arbejde tværmedielt med indhold
  • Ny inspiration til nemt, effektivt og velfungerende arbejde med billeder og video.
Underviser
Jonas Heide Smith er cand.mag. i Medievidenskab og ph.d. fra ITU. Han har undervist i strategisk kommunikation på CBS, ITU, KU og RUC og har været leder af den digitale indsats på SMK – Statens Museum for Kunst siden 2014.
 
Start- og sluttider
2. december 2019

 

Målgruppe:
Kurset er for alle, der arbejder med et museums digitale kanaler og kræver derudover ingen særlige forkundskaber.
Underviser:
Jonas Heide Smith
Tilmeldingsfrist:
04/11/2019
Pris:

DKK 1.550 inkl. frokost (ODM-medlem)
DKK 1.750 inkl. frokost (ikke-medlemmer) Der gives 10% rabat ved tilmelding af mindst to ansatte fra samme museum/institution.

Citater