Dato:
27/05/2021 - 09:30 - 12:30
,
Dato:
28/05/2021 - 09:30 - 12:30
+ flere moduler
Sted:
Zoom

De sociale medier er en naturlig del af de fleste museers arbejde, og ikke mindst efter corona-nedlukningen står det klart, at den digitale livline til gæster, venner og følgere er helt essentiel. Men hvad kan museerne gøre for at højne kvaliteten af indholdet i tekster, billeder og videoer? Og hvordan sikrer man konsistens i museets kommunikation på de sociale medier?

Kurset sigter mod at give deltagerne et klart blik for, hvordan de sociale medier bruges i 2021, og hvordan et opslag skrues mest effektivt, overbevisende og attraktivt sammen.

Kurset fokuserer primært på Facebook og Instagram. Vi går i dybden med udformning af tekst, billede og video og bliver dermed bevidste om typiske faldgruber, muligheder og detaljer, der kan vende det middelmådige til det sprælsk uimodståelige. Som deltager vil du få et skærpet blik for hvordan du kan udtrykke dit museums væsen, værdier og budskaber på en klar og fængende måde, der appellerer til målgruppen.

På kurset vil vi bl.a. analysere og diskutere eksempler på kommunikation på sociale medier og inddrage kursisternes egne erfaringer og cases. 

Forud for kurset tager underviseren et kort telefonmøde med alle deltagerne for at afklare forventninger og behov.

Kurset gør dig i stand til at:

  • Afgøre hvordan et givent budskab kommunikeres socialt
  • Tage bedre – og mere sociale – fotos
  • Skrive bedre og mere inddragende tekster
  • Arbejde selvstændigt videre med video

Målgruppe
Kurset er for alle, der har det praktiske ansvar for tekst og foto på de sociale medier eller bruger de sociale medier som en integreret del af deres daglige arbejde.

Underviser
Jonas Heide Steffen-Nielsen Smith (cand.mag i Medievidenskab og ph.d. fra ITU) er Leder af Digital på SMK – Statens Museum for Kunst på 7. år. Han har tidligere undervist i strategisk digital kommunikation på en række universiteter og arbejdet med digital kommunikation, strategi og udvikling hos blandt andet Dagbladet Information, Det Danske Filminstitut og mediekoncernen Egmont.

Målgruppe:
Museumsansatte der bruger sociale medier i deres daglige arbejde
Underviser:
Jonas Heide Steffen-Nielsen Smith
Tilmeldingsfrist:
30/04/2021
Pris:

DKK 1.300 (ODM-medlem)
DKK 1.500 (ikke-medlemmer)

Der gives 10% rabat ved tilmelding af mindst to ansatte fra samme museum/institution.

 

BEMÆRK: Der er i øjeblikket tekniske problemer med udsendelsen af tilmeldingskvitteringer. Når du ser en bekræftelse på din skærm, er din tilmelding registreret, og du behøver ikke foretage dig yderligere - også selvom du ikke modtager en kvittering.

Citater