Dato:
19/03/2021 - 09:30 - 11:00
Sted:
zoom

Besøg fra turister kan være en rigtig god resurse for museer. Men turismen skal forstås og forvaltes bæredygtigt. På dette webinar får du indsigt i, hvordan du kan udnytte de forhåndenværende turismepotentialer, og hvordan museer kan få indflydelse på destinationsudvikling.

Der er stor forskel på ægteparret i eget sommerhus, den tyske familie på cykelferie eller norske highend-turister. Hvis museet kender sine turister godt, kan museet få betragteligt indflydelse på sin destination.

Indhold

Webinaret introducerer viden om de udviklingstanker og markedsforståelser, som knytter sig til museumsrelevant turisme, samt best practice for bæredygtig forvaltning af turismeresurser.

Webinaret giver inspiration til dit arbejde med at kommunikere med turister og arbejde med dit museums turismestrategi:

  • Hvad er mit museums forhåndenværende turisme-resurser og hvordan tilgås/tiltrækkes de?
  • Hvordan fungerer turistmarkedet, og hvordan skal museet agere deri?
  • Hvad er bæredygtig attraktionsdrift og turismeudvikling, og hvordan kan museet bidrage til det?

Målgruppe

Kurset henvender sig til ledende museumsinspektører, museumsledere, ledere af kommercielle afdelinger, formidlere og formidlingschefer og ansatte, der arbejder med kommunikation og markedsføring.

Om underviseren

Andreas Bonde Hansen er ph.d. og arbejder til dagligt som lektor i Leisure Management, hvor han forsker og underviser i turisme- og oplevelsesudvikling, og han driver derudover rådgivningsvirksomheden Kultopia. Andreas Bonde Hansen er oprindeligt uddannet arkæolog og har været tilknytte en række museer i Danmark. Han har derfor taget rejsen fra traditionelt museumsarbejde til turisme, og han er derfor god til at anskue turismen fra museernes virkelighed.

Målgruppe:
Kurset henvender sig til ledende museumsinspektører, museumsledere, ledere af kommercielle afdelinger, formidlere og formidlingschefer og ansatte, der arbejder med kommunikation og markedsføring.
Underviser:
Andreas Bonde Hansen
Tilmeldingsfrist:
19/02/2021
Pris:

DKK 250,- (ODM-medlemmer)

DKK 350,- (ikke-medlemmer)

Citater