Dato:
05/03/2019 - 06/03/2019
Sted:
Vartov, Farvergade 27 D, København

Snapchat og Instagram er to af de mest foretrukne sociale medier blandt unge i Danmark, og de to visuelle platforme er ideelle til jer, der vil tænke kreativt og udbrede jeres indhold til flere unge.

 

Over to dage går vi i dybden med de to sociale medier, så du lærer at oprette og udvikle stories. Vi undersøger, hvordan unge bruger sociale medier i Danmark, og gennem praktiske øvelser og cases gennemgår vi, hvordan museer kan formidle deres indhold på de to platforme. Vi lærer, hvilken form for storytelling, der fungerer bedst på de to sociale medier, og vi lader os inspirere af andre museer fra ind- og udland. Der vil også være tid til at udvikle og afprøve egne projekter og idéer.

 

Kurset er både for dig, der er helt nybegynder, men også for dig, der allerede har prøvet kræfter med Snapchat og Instagram, men som gerne vil inspireres til at fortælle bedre stories. Det forventes, at du har oprettet en konto på både Snapchat og Instagram inden kursets start. 

 

På kurset lærer du bl.a.:

 

  • At oprette og udvikle en story i både Instagram og Snapchat

  • Hvordan du får brugerne til at engagere sig med dit indhold, og hvordan du får dem til at vende tilbage til dine stories

  • Hvilket indhold, der gør sig særlig godt på Instagram og Snapchat stories, og hvordan du som museum kan bruge de to apps til at formidle dit indhold

  • Hvordan du opretter en god Instagram-konto, og hvilke tricks du kan bruge for at ramme en større målgruppe på platformen

  • Hvordan du finder ind til kernen i dit indhold, og hvordan du formidler det bedst på de to platforme

Underviser

Katrine Villarreal Villumsen arbejder som selvstændig journalist og social medie specialist. Hun har tidligere arbejdet som journalist hos Berlingske og DR Nyheder. Hos sidstnævnte var hun ansvarlig for indhold og eksekvering på DR Nyheders sociale medie-kanaler. I dag bruger hun primært sin erfaring til at undervise og rådgive journalister, virksomheder og organisationer i at kommunikere bedre på sociale medier. Hun underviser ligeledes i sociale medier som ekstern underviser hos DMJX.
 
 
Start- og sluttider
5.-6. marts 2019, begge dage kl. 10.00-16.30
Målgruppe:
For dig, som gerne vil arbejde målrettet med Instagram og Snapchat.
Underviser:
Katrine Villarreal Villumsen
Tilmeldingsfrist:
19/02/2019
Pris:

DKK 2.800 inkl. frokost (ODM-medlem)
DKK 3.200 inkl. frokost (ikke-medlemmer)