God publikumsbetjening

God publikumsbetjening

Hvordan får man museets besøgende til at føle sig velkomne? Hvordan håndterer man krævende kunder? Hvordan udnytter man sine egne kompetencer til at være institutionens ansigt udadtil?

Kurset vil hjælpe frontpersonalet til at blive endnu bedre til at håndtere de mange forskellige typer kunder og situationer i museets hverdag.

Udbytte

Kurset vil give bevidsthed om kundebetjening og kropssprog, kundetyper og konstruktiv adfærd, udnyttelse af rummet samt redskaber og teknikker til at identificere egne kompetencer og til at udvikle dem yderligere.

På kurset får du viden om:
  • Adfærd og integritet
  • Kropssprog, stemme og image
  • Rummets betydning og muligheder
  • Modeller og værktøjer til implementering
  • Venlig og konstruktiv indsats – genkendelse af signaler
  • Effektiv kommunikation – klar og struktureret formidling
  • Personlig fremtræden
  • Hurtig indsats i formidling – klar besked

Materiale

Som kursist modtager du et gratis eksemplar af Berrit Kvornings bog “Bliv set, hørt, husket”. Bogen er en praktisk brugsbog – en slags kogebog for talere, der understøtter kursets pointer.

Målgruppe

Frontpersonale

Underviser

Birgitte Raaberg er skuespiller, coach og performancetræner. Ved siden af en aktiv karriere inden for teater, film og TV arbejder hun som underviser og foredragsholder. Blandt andet indenfor formidling, kommunikation, meditation og indre ledelse.

Dato:

13. jun. 2022
10:00 - 17:00

Sted:

Museum Silkeborg, Hovedgårdsvej 7, 8600 Silkeborg

Målgruppe:

Kurset henvender sig til frontpersonale

Underviser:

Birgitte Raaberg

Birgitte Raaberg

Tilmeldingsfrist:

20/05/2022

Priser:

DKK 1.600 inkl. frokost (ODM-medlem)
DKK 2.000 inkl. frokost (ikke-medlemmer)

Der gives 10% rabat ved tilmelding af mindst to fra samme museum/institution.