Hvordan får man museets besøgende til at føle sig velkomne? Hvordan håndterer man krævende kunder? Hvordan udnytter man sine egne kompetencer til at være institutionens ansigt udadtil?
Kurset vil hjælpe frontpersonalet til at blive endnu bedre til at håndtere de mange forskellige typer kunder og situationer i museets hverdag.
Udbytte
Kurset vil give bevidsthed om kundebetjening og kropssprog, kundetyper og konstruktiv adfærd, udnyttelse af rummet samt redskaber og teknikker til at identificere egne kompetencer og til at udvikle dem yderligere.
På kurset får du viden om:
- Adfærd og integritet
- Kropssprog, stemme og image
- Rummets betydning og muligheder
- Modeller og værktøjer til implementering
- Venlig og konstruktiv indsats – genkendelse af signaler
- Effektiv kommunikation – klar og struktureret formidling
- Personlig fremtræden
- Hurtig indsats i formidling – klar besked
Materiale
Som kursist modtager du et gratis eksemplar af Berrit Kvornings bog “Bliv set, hørt, husket”. Bogen er en praktisk brugsbog – en slags kogebog for talere, der understøtter kursets pointer.
Målgruppe
Frontpersonale
Underviser
Birgitte Raaberg er skuespiller, coach og performancetræner. Ved siden af en aktiv karriere inden for teater, film og TV arbejder hun som underviser og foredragsholder. Blandt andet indenfor formidling, kommunikation, meditation og indre ledelse.