Museumsformidling på SoMe

Museumsformidling på SoMe

De sociale medier er en digital livline til gæster, venner og følgere – også dem, der ikke kommer på det fysiske museum. Så hvordan kan vi med enkle greb højne kvaliteten af indholdet i tekster, billeder og videoer? Og hvordan sikrer vi konsistens i museets kommunikation på de sociale medier?

Kurset sigter mod at give deltagerne et klart blik for, hvordan de sociale medier bruges i praksis, og hvordan et opslag skrues mest effektivt, overbevisende og attraktivt sammen.

Kurset fokuserer primært på Facebook og Instagram. Vi går i dybden med udformning af tekst, billede og video og bliver dermed bevidste om typiske faldgruber, muligheder og detaljer. Som deltager vil du få et skærpet blik for, hvordan du kan udtrykke dit museums væsen, værdier og budskaber på en klar og fængende måde, der appellerer til målgruppen.

På kurset vil vi bl.a. analysere og diskutere eksempler på kommunikation på sociale medier og inddrage kursisternes egne erfaringer og cases.