Arbejdsmarkedets Feriefond – maj 2019

Det er nu mere end to et halvt år, siden sagen vedr. lån i Arbejdsmarkedets Feriefond startede, og hvor beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V), i hvis ministerium sagen hører, lovede ”en hurtig afklaring af hensyn til de ramte institutioner.” Senest har der været en deadline for en løsning d. 1.7 2019. Derfor er det stærkt kritisabelt, at ministeren, få dage før folketingsvalget blev udskrevet, sendte en meddelelse om, at han endnu en gang, på grund af ikke nærmere angiven problemstilling i EU-Kommissionen, har valgt at udskyde sagens løsning til udgangen af 2019. En helt uanstændig behandling af de museer, der er i klemme i sagen, at løsningen på miseren endnu engang udsættes.

ODM vil derfor nu sende en forespørgsel til konkurrencekommissær Margrethe Vestagers kontor for at blive informeret om sagens aktuelle status set fra Kommissionens side. Der vil også blive sendt en forespørgsel om den langsomme sagsbehandling, der er til stor skade for kulturlivet, til kommissær for uddannelse, kultur, unge og sport Tibor Navracsics.

Læs ODM's tidligere gennemgang af sagen

15/05/2019