“Der gælder ingen restriktioner for kulturlivet”

Det er den lakoniske bemærkning på coronasmitte.dk, når man klikker sig frem til kultur i oversigten over restriktioner. Efter mange, lange dage, uger og måneder med (jævnligt skiftende) krav om coronapas og mundbind, areal- og afstandskrav, det lille og store forsamlingsforbud, særlige restriktioner for store arrangementer, begrænset antal gæster, tomme sæder, og så videre, er det altså nu: Ingen restriktioner.

Selvfølgelig er der fortsat et betydeligt økonomisk efterslæb. Selvfølgelig har vi fortsat en virus, vi skal have respekt for. Og også museer og andre kulturinstitutioner har et ansvar for at bidrage til, at sundhedsmyndighedernes anbefalinger til begrænsning af smitte overholdes.

Men det letter alligevel lidt på hele, på denne årets første officielle efterårsdag: Der gælder ingen restriktioner for kulturlivet.

Læs mere her

Tidligere nyheder om emnet:
Andre nyheder og udmeldinger fra ODM om museer og corona

01/09/2021