Velkommen til nye bestyrelsesmedlemmer

På generalforsamlingen fik ODM’s bestyrelse tre nye medlemmer. Det er konstitueret museumschef Anja Olsen fra Forstadsmuseet som er kommet ind på en af de kulturhistoriske museers poster. Museumsleder Anne-Mette Villumsen fra Skovgaard Museet overtager en af kunstmuseernes poster, og vicedirektør Nicolaj Scharff, Statens Naturhistoriske Museum, overtager hovedmuseets bestyrelsespost. Museumsdirektør Mette Thybo, Naturama og Fjord & Bæltcenteret, blev nyvalgt som naturhistorisk suppleant. Desuden blev ledende konservator Michael Højlund Rasmussen fra Konserveringscenter Vest genvalgt.

Ud af ODM’s bestyrelse træder direktør for Ribe Kunstmuseum og næstformand i ODM Dagmar Warming, der ikke kunne genvælges efter seks år i bestyrelsen. Også direktør Ulla Schaltz, Lolland Falster Museum, formidlingschef Pernille Hjort, Statens Naturhistoriske Museum, og suppleant, seniorforsker Thomas Bjørnboe, Naturama udtræder.

02/05/2016