Event- og marketingkoordinator søges til Museum Sydøstdanmark

Vil du arbejde i krydsfeltet mellem events og marketing? Brænder du for kulturformidling? Og kan du lave alt fra digitale kampagner til praktisk eventafvikling?

Ansøgningsfrist: Hurtigst muligt

Som event- og marketingkoordinator vil du få en afgørende rolle i markedsføringen, koordineringen og afviklingen af vores mange årlige events og marketingaktiviteter på tværs af Museum Sydøstdanmarks museer, der dækker Holmegaard Værk, Danmarks Borgcenter, Køge Museum, Næstved Museum, Møns Museum og det kommende Oplevelsescenter Borgring.

Her vil du i samarbejde med lederen for marketing- og kommunikation bistå udviklingen, koordinationen og afviklingen af museets årshjul bestående af cirka 100 årlige arrangementer, varierende fra rundvisninger til koncerter, markeder, foredrag, byvandringer m.m. og marketingaktiviteter, der spænder mellem alt fra SoMe-content til PR.

Dine opgaver bliver derfor at løse et bredt sortiment af event- og marketingopgaver, der varierer mellem alt fra udarbejdelse af content til sociale medier til koordinering af museumsværter, frontmedarbejdere og frivillige i forbindelse med arrangementer – og alt derimellem og udenom.

Du vil i stillingen referere til museets leder af marketing- og kommunikation, og blive en del af teamet, der har til formål at øge museets kommercielle forretning.

Stillingen er en fultids-fastansættelse og du vil i løbet af det første års tid overtage opgaverne fra vores nuværende event- og marketingkoordinator, mens denne er på barsel. Efterfølgende vil der ske en konkret opgavefordeling alle teamets medarbejdere imellem. Opgavernes udgangspunkt vil dog stadig være centreret omkring events og marketing.

Dine opgaver bliver blandet andet:

• Eventkoordinering
    • Oprettelse og udarbejdelse af billetlinks, bemandingsplaner, briefinger, tidsplaner, afviklingsprocedurer m.m.
    • Koordinering af museumsværter og frontmedarbejdere før / under / efter eventen.
    • Afvikling af events.
  • Marketingkoordinering
    • Oprettelse af events på vores sociale og digitale medier på museets egne og eksterne eventplatforme (Facebook, hjemmeside, Kultunaut etc.).
    • Koordinering af opslag på museernes sociale medier med henblik salg af (event)billetter.
    • Udarbejdelse af digitale kampagner og annoncer med henblik på salg af (event)billetter.
    • Udarbejdelse af pressemeddelelser med henblik på salg af (event)billetter.
    • Udarbejdelse af flyers, plakater og andre markedsføringsmaterialer.

For at blive en succes, må du gerne:

• Have erfaring med eventkoordinering og -afvikling.
  • Have erfaring med sociale medier og planlægning af digitale kampagner.
  • Have en relevant uddannelse inden for det kommercielle-, kommunikationsfaglige- eller eventorienterede felt – eksempelvis som eventkoordinator, serviceøkonom, Leisure Management eller lignende.
  • Have et grafisk øje og kendskab til Adobe-pakke, særligt InDesign.
  • Være struktureret, ansvarsbevidst, selvstændig, ambitiøs og en dygtig formidler af budskaber på skrift såvel som i tale.
  • Være kreativt og kommercielt tænkende.
  • Evt. have kendskab til videoredigering og/eller fotografering.

Da flere af vores arrangementer foregår uden for almindelig arbejdstid, må du forvente at skulle arbejde i weekender og på hverdagsaftener. Det vil typisk dreje sig om 1-3 gange om ugen i travle perioder og 0-1 gang om ugen i mindre travle perioder.

Den rette kandidat vil desuden skulle forvente at være fleksibel omkring transport, da vi har arrangementer i Vordingborg, Næstved, Køge og i enkelte tilfælde på Møn. Din primære kontorplads vil være på Holmegaard Værk, men der er mulighed for at sidde på kontor på de fleste af vores museer efter nærmere aftale eller op til arrangementsafvikling.

Ansøgning

Ansøgning og CV sendes via ”Søg jobbet via Jobindex”.

Ansættelse sker hurtigst muligt. Vi kalder løbende til samtale, og stopper processen lige så snart den rigtige kandidat dukker op.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for marketing og kommunikation, Kristoffer Rosner Rydahl, på telefon +45 40 21 33 43 i tidsrummet 10.00-12.00 på hverdage.

05/04/2022