Personlig assistent for Nationalmuseets vicedirektør

Ansøgningsfrist: 26-10-2022

Nationalmuseet søger en personlig assistent til museets vicedirektør for Nationalmuseet København. Du bliver en del af en afdeling, der har fuld fokus på at sætte publikum først og udvikle fremtidens nationalmuseum. Vi giver alle en hånd med og sætter det højt at være gode kolleger for hinanden.

Arbejdsområde

Du refererer direkte til vicedirektøren og skal dels holde styr på hendes kalender, dvs. planlægge, prioritere, forberede dagsordner og faglige oplæg samt medvirke til at afvikle hendes møder – både praktisk og indholdsmæssigt. Derudover vil du bidrage med relevante analyser, skrive notater og oplæg, sparre om nye indsatser og sikre overblik over de mange projekter, som vicedirektøren er ansvarlig for.

Du bliver også ansvarlig for at organisere arbejdet i museets programgruppe, der sætter den strategiske ramme for Nationalmuseet Københavns udstillinger og publikumsaktiviteter. Her vil du udarbejde dagsordner, indkalde materiale, deltage i møderne, skrive referat og sørge for, at programgruppens beslutninger meldes ud i organisationen. Derudover er du tovholder i flere arbejdsgrupper relateret til udviklingen af fremtidens nationalmuseum.

I stillingen ligger et element af sagsbehandling – typisk besvarelse af henvendelser til vicedirektøren – rejseplanlægning og journalisering mv.

Kvalifikationer

Du kan bevare roen, har god dømmekraft og stor integritet. Du trives med en arbejdsportefølje med meget forskelligartede opgaver og er frisk på at kaste dig over nye ideer og hjælpe med at modne dem. Du kan bevare overblikket over mange sager, du har humor og kan skabe god stemning omkring dig. Du skal kunne samarbejde med mange forskellige faggrupper og personer – både internt på museet og eksternt i forhold til museets partnere.

Du har en relevant akademisk baggrund som eksempelvis cand.scient.pol. eller cand.mag. og relevant erfaring med arbejdsområdet. Det er en fordel, hvis du er opdateret om museernes generelle udvikling i Danmark og udlandet.

Du er sprogligt stærk, har en skarp pen og du behersker engelsk på et professionelt niveau. Du har administrativt flair og gerne erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.

Løn og ansættelsesvilkår

Arbejdsstedet er Ny Vestergade 11 i det centrale København, hvor vicedirektøren har kontor. Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer ugentligt. Vi har flekstid. Løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for AC i staten.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Ansøgning

Nationalmuseet arbejder aktivt for ligestilling blandt vore medarbejdere og opfordrer derfor alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Skriftlig ansøgning sendes via vores elektroniske rekrutteringssystem på Nationalmuseets hjemmeside www.natmus.dk/job og skal være museet i hænde senest onsdag den 26. oktober 2022.

Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til vicedirektør Anni Mogensen på telefon 4120 6020.

Nationalmuseet er Danmarks kulturhistoriske hovedmuseum og et statsmuseum under Kulturministeriet. Nationalmuseet styrker historiebevidsthed og medborgerskab ved at belyse Danmarks og verdens kulturer og deres indbyrdes afhængighed. Ca. 655 medarbejdere er fordelt på 4 afdelinger: Forskning, Samling og Bevaring, Museer og Slotte, Nationalmuseet København samt Drift og Administration. Se mere om Nationalmuseet på www.natmus.dk

Søg stillingen her

13/10/2022