Haarder svarer på kritik af kulturarvsbevaring i åbent samråd

På opfordring fra Folketingets Kulturudvalgsformand, Orla Hav (S), skal kulturminister Bertel Haarder (V) den 23. november kl. 11 i samråd om Rigsrevisionens kritik af museernes håndtering af kulturarven. ODM’s formand, Frank Allan Rasmussen ser frem til kulturministerens svar på, hvordan og i hvilket omfang staten vil medvirke til at sikre bevaringen af kulturarven på de danske museer.

”Vi håber, at ministeren udtrykker vilje til, at der udfærdiges en fagspecifik udredning, som vil give os et dækkende overblik over de tilstande, som hersker for kulturarven i museumsmagasinerne landet over. Vi ser frem til, at ministeren vil garantere en statslig medvirken til at etablere og fremtidssikre forsvarlige tilstande. For 'aben' har nu i flere omgange været kastet rundt mellem stat og kommunerne. Vi har påpeget og leveret konkrete forslag til løsning af problemet i årevis. Det er på høje tid, at der nu tages fat,” siger Frank Allan Rasmussen.

ODM deltager i det åbne samråd. Husk tilmelding, hvis du ønsker at deltage

Læs mere i tidligere numre af ODM Nyt.

11/11/2016