Netværk for koordinator- og registratorgruppen

Emne: Bæredygtighed, Virtuel kurér og tilbudsindhentning”

Tid og sted:  Statens Museum for Kunst – Auditoriet, fredag d. 3. juni 2022 kl. 9:00 – 16:00.

(Se i øvrigt anbefaling om kombination af dette møde med en event arrangeret af Turtle nederst i denne tekst)

Mødested: Medarbejderindgangen ved SMK, Sølvgade 48-50, 1307 København K, med indgang fra Sølvgade overfor Naturhistorisk Museum. Indgangen er placeret ml. den gamle og den nye bygning.

Pris for deltagelse: DKK 350,00 som dækker deltagelse og forplejning.

Koordinatorgruppen vil gerne i samarbejde med ODM indbyde kolleger til et netværksmøde.

Mødets vinkling er et fokus på bæredygtighed set fra et koordinator-perspektiv. Dvs. i forbindelse med udstillingstilrettelæggelse og samlingsforvaltning, men vi kommer også omkring andre emner så som tilbudsindhentning.

Foreløbige programpunkter:

• Bæredygtighed på museer og transportkrav.a. i forhold til magasinbyggeri, ICOM CC og Bizot Gruppens Green protokol / klimastyrings-anbefalinger.
  • Kurérguideline og brug af virtuel kurér – erfaringer og tips/tricks.
  • Tool for Tendering / Tilbudsindhentningsskabelon i forhold til transporter og gode råd.
  • Statens Naturhistoriske Museums nybyggeri og udstillinger

Medlemmerne af netværket beskæftiger sig med udstillinger og/eller udlån på et logistisk og organisatorisk niveau (registratorer, udstillingskoordinatorer, collection-managers, inspektører, sikkerhedsansvarlige, administrationschefer m.fl.).

Vi har deltagere fra både kunsthistoriske, kulturhistoriske og naturhistoriske institutioner, men med vidt forskellige baggrunde. Vi ser på fælles udfordringer, procedurer og tager et kig på, hvordan vi får nye generationer af koordinatorer klædt bedst muligt på til de spændende arbejdsopgaver der præger vores forskellige og alligevel beslægtede stillinger.

Forummet bruges til at udveksle erfaringer, diskutere ”best practices” og få sat ansigt på hinanden.

Har I forslag til oplæg, spørgsmål eller kommentarer til mødet kan I kontakte: Thor Nørmark-Larsen, Ledende Registrator, SMK thor.larsen@smk.dk Tlf. 2552 7143

Programmet kan derfor udvikle sig en anelse – følg derfor med på her på ODMs hjemmeside.

Tilmelding sker via denne side.

Koordinatorgruppen anbefaler desuden at kombinere denne event med Turtles (gratis) præsentation af klimakasser torsdag d. 2. juni kl. 12:00 til 17:00 – Vandværket, Hillerødgade Kbh., hvortil der kræves særskilt tilmelding (jf. vedhæftede program).

Styregruppen for netværket. Thor Nørmark-Larsen

Dato:

03. jun. 2022

Sted:

Medarbejderindgangen ved SMK, Sølvgade 48-50, 1307 København K.

Tilmeldingsfrist:

24/05/2022 - 15:00

Priser:

Pris 350,- som dækker deltagelse og forplejning.