Tilmelding af indlæg til forhistorisk og historisk arkæologi på fagligt orienteringsmøde 2023

Tilmelding af indlæg til ODM’s orienteringsmøde den 15.-16. november 2023 – forhistorisk og historisk arkæologi

Kære kollega!

Så er det tid for tilmelding af faglige indlæg og posters til dette års orienteringsmøde.

Du kan tilmelde indlæg og/eller poster fra den 1. maj til og med den 31.maj 2023 – her på siden i det røde felt: “tilmeld”.

NB! Da der mangler indlæg er fristen nu forlænget til den 9. juni.

Bemærk! At du skal tilmelde dit indlæg/poster før, du tilmelder dig som deltager i årets orienteringsmøde.

Indlæg om aktuelle undersøgelser og nye forskningsresultater har 1. prioritet.

Dit indlæg skal være begrundet med et abstrakt på maksimalt 150 ord, og du skal oplyse, om du ønsker taletid ud over 10 min. Abstraktet vil blive trykt i programmet.

Hvis dit indlæg kommer med i programmet for dette års orienteringsmøde, får du besked i begyndelsen af juli.

Du har også mulighed for at tilmelde en poster.

Postere skal have plakatformat (70 x 100 cm). Alle tilmeldte postere accepteres. Tilmelder du et indlæg, der alternativt kan præsenteres som en poster, skal du gøre opmærksom på dette i dit abstrakt.

Foreløbigt program for orienteringsmødet forventes at være tilgængeligt på ODM’s hjemmeside i september. Vi kan dog allerede nu løfte sløret for, at det vil indeholde tre temasessioner om hhv. 1) museernes arkæologiske forskning, 2) arkæologisk formidling i spændingsfeltet mellem oplysning, oplevelse og relevans samt 3) nye naturvidenskabelige metoder i målrettede arkæologiske undersøgelser.

Bemærk! Tilmelding til orienteringsmødet skal ske i september – oktober 2023.

Information om tilmeldingsprocedure m.m. udsendes af ODM senere på året.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte;

Kasper Høhling Søsted

Museum Lolland-Falster

Tlf.: 5121 2950.

Mail: khs@museumlollandfalster.dk

Koordinatorerne for forhistorisk- og historisk arkæologi

ODM’s orienteringsmøde 2023

Dato:

09. jun. 2023

Sted:

Oplæg uploades via formular - klik på tilmelding.

Tilmeldingsfrist:

31/05/2023

Priser:

Det koster ikke noget at tilmelde et indlæg.