Åben invitation: udviklingsforløb for kulturaktører i storbydestinationerne

Dansk Storbyturisme søger kultur- og oplevelsesaktører, herunder museer, til det nationale innovationsprojekt, Kickstart Kulturturismen. Formålet er at udvikle nye oplevelser eller koncepter målrettet kulturgæsten, som kan løfte kulturturismen bredt.

Aktørerne bliver en del af Kickstart Kulturturismen som Kultur-Test-Lab i et støttet udviklingsforløb, hvor der foruden hjælp fra forretningsudviklere, konsulenter og eksperter er afsat et innovationsbudget på 150.000 kr. pr. forløb til udvikling og test af det nye koncept.

Kickstart af kulturturismen i storbyerne er et samarbejde mellem de fire storbydestinationer som sammen med udvalgte kultur- og oplevelsesaktører vil styrke kultur- og turismeerhvervet gennem nye oplevelser og innovative løsninger målrettet kulturgæsten. Projektet er støttet af Erhvervsministeriet og eksekveres i regi af Dansk Storbyturisme.

Ansøgningsfrist: 11. februar 2022 kl. 12.

Læs mere om kriterier og ansøgningsproces i invitationen her.

12/01/2022