Åben pulje til coronaramt kulturliv fra Beckett-Fonden

Beckett-Fonden har oprettet en åben pulje til ellers nødstedte kulturelle aktiviteter og projekter. Det sker for at medvirke til at afbøde coronakrisens mange negative effekter i netop kulturen. I pressemeddelelsen fra den 4. juni hedder det således:

"Beckett-Fonden udsender derfor en åben invitation til hele kultursektoren, som opfordres til at indsende ansøgninger, som kan hjælpe branchens aktører, og sikre projekter og aktiviteter, som ellers ville være umuliggjort. Da vi ønsker at give tilskud der, hvor det netop gør mest gavn for den enkelte aktør, har vi valgt at lægge puljen ud som et helt åbent tilbud, der kan rumme projekter af forskellig karakter."

Der er ikke sat et specifikt beløb på den særlige pulje, men fonden oplyser, at man har afsat sine reservemidler til formålet.

Ansøgninger senest 1. august vil blive besvaret inden 1. september.

Læs mere her

08/06/2020