B & U-puljer åbne for ansøgninger

Kulturkufferter til de yngste, kulturfattige skolebørn og tværgående kulturtjenester er målet for uddeling fra tre puljer på i alt 7,6 millioner kroner. Puljerne er netop åbnet og tidsfristen for ansøgninger er i april, og kan søges af kommuner, institutioner og kulturaktører. Puljerne en del af Kulturministeriets strategier for børn og unges møde med kunst og kultur, som blev lanceret i 2014.

Pulje til etablering og/eller konsolidering og kvalitetssikring af lokale kulturtjenester.
Formålet er bl.a. at styrke relationerne mellem de lokale kulturtilbud og dagtilbud, skoler og ungdomsuddannelser.

Pulje til kulturkufferter til 0–9-årige børn med udfordringer. Formålet er at uddele kulturkufferter med bøger og filmmaterialer til børn med udfordringer.

Pulje til kunst- og kulturskoleprojekter rettet mod børn, der ikke af sig selv opsøger kunst og kultur Formålet er at støtte kunst- og kulturskoleprojekter, der motiverer og rekrutterer børn fra miljøer og familier, der ikke på egen hånd opsøger kunst og kultur.

Læs mere om puljer og tidsfrister

23/02/2016