Debat om museer og kulturarv på Kulturmødet på Mors

Også i år deltager museerne i Midt- og Nordjylland og ODM på Kulturmødet på Mors, der finder sted d. 23.-25. august.

Der vil være rundvisninger i HUSEUM, et privat hjem, hvor de besøgende kan være med til at diskutere genstande, oprindelse og kulturarv.

I carporten får ODM’s bestyrelse besøg af bl.a. kulturminister Mette Bock, formand for KL's kultur-, erhverv- og planudvalg Leon Sebbelin, kulturordførerne Mogens Jensen (S), Bertel Haarder (V) og Rasmus Nordqvist (ALT). Derudover debatteres museerne rolle i samfundet også med tv-vært Adrian Hughes, radiovært Tore Leifer og flere andre.

Sidst, men ikke mindst, styrer tv-vært Clement Kjersgaard debatten på Kulturmødets store scene, når kulturministeren og museumsdirektører fra ODM’s egne rækker diskuterer museer, museumstilskud og kultur i hele landet.

Læs mere på dkmuseer.dk/kulturmoedet2018 (hvor programmet opdateres løbende)

21/06/2018