Diversitet / køn i kunst og medier

Debat på Folkemødet Bornholm

Er det vigtigt at begge køn repræsenteres indenfor kunstens verden? Og i fald, hvorfor så det? Kan vi på anden vis end med kvoter, sikre at der skabes lighed og mangfoldighed? Og hvad er egentlig diversitet i kultur? Er det kun køn, hudfarve, alder, religion, seksuelle præferencer og mobilitet – eller kan diversitet også være andet – fx tankegods, idéer og genrer? Altså noget lidt mere abstrakt. Og er det et politisk spørgsmål eller noget der skal sikres gennem strategisk ledelse, eller skal vi forvente, at det er fra talentmassen diversiteten strømmer? Hvor langt vil branchen gå for at give alle stemmer en plads – og kan man i andre dele af verden se vellykkede indsatser for diversitet ad fri vej?

Deltagere:

Søren Friis Møller, adjunkt CBS
Mette-Ann Schepelern, filminstruktør
Hassan Preisler, skuespiller, instruktør, forfatter
Nanna Frank Rasmusen, filmanmelder og bestyrelsesmedlem af Wift, (Women In Film and Television)
Karen Grøn, direktør på Trapholt museet for kunst, design og kunsthåndværk

Tid:

Fredag 12. juni 2015 kl. 17:30