Kulturens Plads på Folkemøde 2024: Plads til flere

Med kulturdebat, politiske taler, samtaler, fællesspisning, quiz og meget mere er Kulturens Plads stedet at være for alle kulturinteresserede. Sidste år kom der så mange, at der til nogle arrangementer ikke var plads til alle. Det er der rådet bod på i år! Det er også stadig muligt at søge om plads i sceneprogrammet.

Bag Kulturens Plads står Dansk Kulturliv i partnerskab med Applaus. Folkehuset Absalon sørger for fællesspisninger og andre aktiviteter på Kulturens Plads.

Vær med til at skabe Kulturens Plads

Vil du være med til at sætte dit aftryk på den kulturpolitiske dagsorden, så er det nu, du skal lægge billet ind på et tidsslot på Kulturens Plads.

Dit indslag skal leve op til ét eller flere af disse tre kriterier:

• Samfundsrelevans: Jeres indslag skal have samfundsrelevans og række ud over kulturlivets egen branche og henvende sig til publikum, der ikke nødvendigvis har indgående kendskab til kulturlivet.
  • Bred målgruppe: Jeres indslag skal have en bredt sammensat deltagerkreds med fokus på forskellig kulturfaglighed, sektor, køn, alder og etnicitet.
  • Nytænkende formater: Jeres indslag bliver præsenteret i et andet format end det klassiske debatformat – DJ Battle, quiz, bingo eller andet – du bestemmer.

Ansøgning – sådan gør du

Du ansøger ved at udfylde formularen på www.kulturensplads.dk.

Ansøgningsfrist er 1. april.

Det koster 15.000 kr. at få en time til rådighed på scenen på Kulturens Plads til Folkemødet. Vi stiller scene og lyd til rådighed, men du skal selv stå for afvikling af dit event.

For yderligere oplysninger om Kulturens Plads 2024, kontakt Amina Krohn Membar, administrator og projektleder i Applaus, på amina@applaus.nu

13/03/2024