Mød ODM på Folkemøde i Rosengade

ODM er med på Folkemøde på Bornholm i juni, og vil sammen med 15 andre organisationer sætte kunst og kultur på den politiske dagsorden.

I Rosengade – kunst & kultur live vil der være seriøs og underholdende debat, musik og performance med nogle af de skarpeste meningsdannere, mest markante politikere og landets største kunstnere.

Fra ODM deltager en række museumsfolk, som bl.a. deltager i debatterne "Hvad er kulturen værd?" og "Diversitet/ køn i kunst og medier".

Mød blandt andre kulturminister Marianne Jelved, forfatter Knud Romer og mange flere i debatter om kunst og kultur. Vær med til at debattere, hvad skal vi med den, hvad skal den kunne og koste, hvem repræsenterer den osv. Og oplev kunstnere som Mads Langer, Szhirley, Hassan Preisler og Lilibeth Cuenca Rasmussen og andre.

Debat, kunst og underholdning

Tre dage hvor politikere, meningsdannere og kunstnere m.fl. debatterer, quizzer og battler tilsat – selvsagt – en masse koncerter, performances og andre kunstneriske og kulturelle oplevelser. Det hele foregår i Rosengade på scenen, i baren eller i en ægte svedehytte, men også rundt om på gader, stræder, på torve og i busser. Beware, kulturens stemme gjalder overalt på Folkemødet i år!

På programmet er der aktuelle kulturpolitiske debatter om uddannelse, kulturel mangfoldighed og kunstnerisk frihed, om hvorfor vi støtter kunsten, om kunst og kultur i folkeskolen, om diversitet i kunsten – hvad går vi glip af, når den mangler – kreativ økonomi i den kreative industri, og meget mere.

Værterne er Anders Breinholt og Lene Johansen, som vil styre slagets gang og stå for at inspirere og ruske op i deltagernes komfortzoner.

Alle dage er der fokus på kerneværdier i vores samfund såsom demokrati, ytringsfrihed, diversitet, kreativitet, uddannelse og ligeværd – alt sammen bundet op på kunst og kultur.

Bag Rosengade Kunst og Kultur Live! står organisationerne:

I samarbejde med Roskilde Festival, Statens Kunstfond, ifpi og Royal Beer.

07/05/2015