Museer får en uge til at søge sommerpakken – publikumsfremmende aktiviteter

Det er med urimelig kort ansøgningsfrist, at museer mv. nu kan søge om tilskud til såkaldt publikumsfremmende aktiviteter i årets i forvejen kraftigt nedbarberede sommerpakke. Puljen er målrettet "institutioner med faste attraktioner" og omfatter bl.a. museer, kunsthaller og VPACs.

• For museer gælder, at alene statslige og statsanerkendte institutioner kan søge.
  • Aktiviteterne skal lægge sig op ad institutionens sædvanlige aktiviteter. Det kan eksempelvis være særlige omvisninger, temadage, live-optrædener, publikumsinddragende workshops eller særlige aktiviteter for børn og unge.
  • Der kan søges om tilskud i op til 14 dage i perioden 1. juli til 30. september 2021. Perioden skal ikke nødvendigvis være sammenhængende.
  • Der kan søges tilskud på op til 50 % til ansøgers direkte og indirekte omkostninger, dog maksimalt 250.000 kr.

Bemærk: Hvis der ved puljens ansøgningsfrist er ansøgt for et samlet beløb, der overstiger puljens størrelse, fordeles midlerne forholdsmæssigt mellem de ansøgninger, der kan imødekommes. Puljen er på 19,4 mio.

Frist er 28. juni.

Læs mere og ansøg her

Tidligere nyheder om emnet:
Andre nyheder og udmeldinger fra ODM om museer og corona

22/06/2021