Museernes Bøger på BogForum 6.-8. november

Mød os på stand C1-009 (lige ved Spotscenen). Der er gode messetilbud på bøger om kunst, kultur og natur, konkurrencer og forfattere, forskere og formidlere fortæller om bøger og aktuelle udstillinger.

Tjek PROGRAMMET på standen:

kl.14 Hvad gør teater på et museum?
Peter C. Teilmann, forfatter og direktør, Teatermuseet i Hofteatret i samtale med journalist Iben Augustsen

kl.15 I skøn forening
Forfatter museumsinspektør Gry Hedin fortæller om Faaborg Museum, kaldet Faaborgs "græske tempel", der fylder 100 år i år.

kl.16 Nye vinkler på C. W. Eckersberg
Kasper Monrad, forfatter og forsker, SMK – Statens Museum for Kunst, fortæller om dansk malerkunsts fader Eckersberg, som havde en stærk interesse for teknik og stram komposition.

Lørdag

kl.11What’s happening? avantgarde og feminisme 1965-75
Birgitte Anderberg, museumsinspektør, SMK – Statens Museum for Kunst

kl. 13 Udzungwa – fortællinger fra en østafrikansk regnskov