Museernes, universiteterne og forskningen. Regionale møder om samarbejdet mellem museer og universiteter

Med afsæt i VELUX FONDENs museumsprogram, der har til formål at medvirke til at styrke forskning og udvikle formidling på de danske museer, laver ODM fem ”gå hjem-møder”. Her mødes universitetsforskere – og primært museumsfolk – ud fra en fast skabelon, for kort at fortælle om helt konkrete og praktiske erfaringer, som er gjort i samarbejdet mellem museer og universitet i en lang række at de mange projekter, som VELUX har understøttet.

Tanken er at samle de gode erfaringer – og ikke mindst fokusere på eventuelle udfordringer, når museernes forskning sættes i spil sammen med universiteterne.

På møderne er både VELUX og ODM til stede for at facilitere debat og medvirke til at formulere ønsker til fremtidens forskning på museerne.

Møderne afholdes onsdag d. 8. maj på Lindholm Høje Museet i Nørresundby, torsdag d. 9. maj på Danmarks Industrimuseum i Horsens, fredag d. 10. maj på Møntergaarden, Odense Bys Museer i Odense, onsdag d. 15. maj på Thorvaldsens Museum i København og torsdag d. 16. maj på Ragnarock i Roskilde.

Læs mere om VELUX' museumsprogram her

Tilmeld dig møderne her

15/03/2019