Ny coronapas-app: Slut med at vise både ID og coronapas – næsten

Fra i dag, 28. maj, kan man bruge myndighedernes nye app "Coronapas", når man skal besøge fx museer. App'en har en simpel visning  – rød/grøn bjælke – og desuden kan app'en stå alene uden samtidig visning af ID. De hidtidige dokumentationsformer, fx Min Sundhed, kan dog stadig anvendes, og her kræves fortsat både coronapas og ID. App'en er udviklet af bl.a. Sundhedsministeriet og har sin egen supportlinje.

Opdatering 4. juni: Min Sundhed-app'en kan nu også bruges alene uden ID.

App'en kan bruges på smartphones og tablets med iOS (iPhone) og Androidstyresystem (Android-versionen lanceres dog først lidt senere på dagen).

Find links til information om app'en nederst i denne nyhed.

Plakater

De nye plakater om Coronapas-app'en kan hentes på coronasmitte.dk under "flere plakater om coronapas".

Support og spørgsmål

• Har du spørgsmål om brugen af coronapasset, kan du kontakte Den myndighedsfælles coronahotline på telefon 70 20 02 33.
  • Har du spørgsmål om regler for anvendelse og kontrol i institutioner og virksomheder, fx museer, kan du kontakte Erhvervsstyrelsens hotline på 72 20 00 34
  • Hvis du oplever fejl eller problemer i appen, kan du kontakte Sundhed.dk’s support ved at skrive en e-mail til coronapas.app@sundhed.dk eller ved at ringe på telefon 32 42 03 03.

Bag coronpas-app'en står Sundhedsministeriet, Finansministeriet, Statens Serum Institut, Sundhedsdatastyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Erhvervsministeriet, Kulturministeriet, Udenrigsministeriet og Justitsministeriet, som i fællesskab har udviklet coronapas-appen, som en del af myndighedernes indsats mod COVID-19.

Tidligere nyheder om emnet:
Andre nyheder og udmeldinger fra ODM om museer og corona

28/05/2021