ODM har fået ny bestyrelse og formand

Tre nye stærke og erfarne museumsprofiler blev valgt ind i ODM's bestyrelse, da den ordinære generalforsamling blev afholdt på Vartov 23. april.

Bestyrelsen konstituerede sig umiddelbart efter generalforsamlingen, og ODM fik dermed både ny formand og to nye næstformænd. Ifølge traditionen repræsenterer de tre tilsammen både kunstmuseer, kulturhistoriske museer og naturhistoriske museer.

Frank Allen Rasmussen, Industrimuseet Frederiks Værk er ny formand efter Christine Buhl Andersen, der ikke genopstillede efter fire år på posten.
De to nye næstformænd er Dagmar Warming fra Ribe Kunstmuseum og Bo Skaarup fra Naturhistorisk Museum Aarhus.

Desuden blev Karen Grøn fra Trapholt og Iben Bækkelund Jagd fra Roskilde Museum valgt ind i bestyrelsen.

Karen Grøn, Bo Skaarup og Iben Bækkelund Jagd er de tre nye profiler i bestyrelsen og afløser henholdsvis Christine Buhl Andersen fra KØS, Henrik Sell fra Naturhistorisk Museum Aarhus og Anne Bjerrekær fra Horsens Museum.

Se alle medlemmer af ODM's bestyrelse

Årsberetning 2014

Fra venstre formand Frank Allan Rasmussen og Bo Skaarup, ny næstformand.

Fra venstre de to nye bestyrelsesmedlemmer Karen Grøn, Iben Bækkelund Jagd og Dagmar Warming, ny næstformand.

24/04/2015