ODM lancerer mentorordning for nye museumsledere

Med en ny mentorordning inviterer ODM nye museumsledere til at indgå i et individuelt etårigt forløb med en erfaren tidligere leder fra branchen, der kan give råd og vejledning om lederrollen og være en livline i vanskelige situationer.

En støtte til nye ledere i museumsverdenen

Mentorordning for nye museumsledere lanceres som et pilotprojekt over 2,5 år og er støttet af Aage og Johanne Louis-Hansens Fond. Projektet har til formål at udvikle et koncept for en permanent mentorordning og er en del af Organisationen Danske Museers arbejde for at styrke ledelsesudviklingen i den danske museumsverden.

Der udbydes i alt 15 pladser i mentorordningen fordelt over tre ansøgningsrunder i 2024 og 2025. Første forløb starter i september 2024, og det er muligt at ansøge om en plads allerede nu.

Vil du være en del af ordningen?

Du kan læse mere om mentorordningen ved at klikke her.

Som ny museumsleder kan du søge om en plads ved at sende en ansøgning og dit cv til ida@dkmuseer.dk. Ansøgningen skal være os i hænde senest den 10. juni 2024, og du kan forvente svar inden udgangen af juni måned.

06/05/2024