ODM på Kulturmødet Mors

Nykøbing Mors er for tredje år i træk ramme om Kulturmødet, der forsøger at tiltrække kulturaktører, politikere og ikke mindst borgere for at debattere kulturpolitik. I løbet af 48 timer 20.-22. august afvikles 40 debatter og 200 forskelligartede oplevelser. ODM er repræsenteret ved direktør Nils M. Jensen. Fra museumsverdenen vil man blandt andre kunne møde direktør Gitte Ørskou, KUNSTEN og formand for Statens Kunstråd, direktør Mikkel Bogh, Statens Museums for Kunst og direktør Jørgen Smidt-Jensen, Museum Østjylland.
   Kulturmødet åbnes af kulturminister Bertel Haarder, der var idemand bag et andet lignende møde, Folkemøde Bornholm.

Foto: Debatten "Rolleskift i kulturlivet – Kulturlivets professionelle aktører" på Kulturmødet 21. august med blandt andre Gitte Ørskou, direktør, KUNSTEN og formand for Statens Kunstfond, SMK's direktør Mikkel Bogh, Dansk Skuespillerforbunds formand Katja Holm, Anders Laursen, formand for Dansk Musiker Forbund og Clement Kjersgaard som moderator.

20/08/2015