ODM’s principper om fordeling af statstilskud

Et fagligt solidt og vedkommende museumsvæsen i hele landet. Dynamik og udvikling. Gennemsigtighed og enkel administration. Fastholde museumslovens fem hovedopgaver. Museumsevalueringer med konsekvens. Efter input fra sine medlemmer under fire regionale stormøder har ODM’s bestyrelse skærpet sine fem principper for fremtidens støttestruktur til medlemmerne.

”Dialogen med ODM’s medlemmer har været meget vigtig. ODM’s bestyrelse har fået et større overblik og en bred indsigt i vores medlemmers syn på statstilskudsstrukturen og på de fem overordnede principper for fremtidens fordeling af statsstøtten, som ODM’ bestyrelse har udarbejdet, og som dannede udgangspunkt for debatten på møderne. Vi er blevet klædt bedre på til de igangværende og mange kommende drøftelser med politikere, organisationer og andre relevante aktører”, siger ODM’s formand Flemming Just.

Læs ODM’s fem principper.

07/11/2017