Open call: Gratis digital træning for europæiske museer

Små og mellemstore europæiske museer kan nu ansøge om at blive en del af et stort europæisk program, DigiTraining, som skal løfte og udvikle de digitale og audiovisuelle kompetencer på museer og andre kulturarvinsitutioner i Europa.

DigiTraining-projektet er støttet af EU-kommissionen under Creative Europe-programmet og henvender sig til små og mellemstore museer og kulturarvsinstitutioner i Europa. Der kan deltage op til 60 museer/institutioner, og forløbet er gratis.

Formålet med DigiTraining er at opbygge digitale og audivisuelle kompentencer i kulturarvsinstitutioner for at øge tilgængeligheden og styrke organisationerne.

Programmet er struktureret i tre niveuaer:

• Det generelle program (Generel Programme) er træning i digital og audiovisuel teknologi samt digital ledelse – op til 60 museer
  • Det specifikke program (Specific Programme) er skræddersyede træningsprogrammer for op til 6 museer

Blandt partnerne i projektet er en række europæiske virksomheder, herunder den danske AR og VR-virksomhed Khora.

Læs mere og ansøg

Ansøgningsfrist er 31. maj og aktiviteterne vil finde sted i perioden juni 2021 til maj 2022.

Find mere information om projekt og ansøgning her

Flyer DigiTraining

08/04/2021