Open call: Indlæg til Museernes Formidlingskonference 2023

Temaet for årets formidlingskonference er ’Diversitet og inklusion på danske museer’.

Hvordan arbejder I med diversitet og inklusion på jeres museum? Og vil du dele og debattere jeres arbejde, projekt eller idé med dine museumskolleger? Så har I nu muligheden for at byde ind til programmet for Museernes Formidlingskonference 2023, der afholdes 20.-21. marts 2023 på Hotel ODEON i Odense

Som et nyt initiativ søger vi oplæg/casestudier/idéer/workshops om emnet fra landets museer og beslægtede institutioner til det kommende program.

Temaet favner diversitet, inklusion, lighed og tilgængelighed i museernes formidlingspraksis. Oplæggene kan for eksempel handle om, hvordan I arbejder med eller har fokus på minoriteter, kønsidentitet, handicap, alder, udsatte og sårbare i jeres organisationer og/eller i forhold til jeres gæster og aktiviteter – men vi er også åbne for andre idéer, der kan matche temaet.

Det kan være inden for fx:

• Undervisning og læring
  • Udstilling og storytelling
  • Involvering og outreach
  • Events og programmer
  • Kommunikation og medier

Andre idéer modtages også gerne.

På dagen for afholdelse forventes et oplæg at være 30 min., mens tiden for en workshop kan varieres.

Det skal du gøre

• Indsend en 3-4 min. lang video, hvori du præsenterer jeres projekt eller idé. Videoen kan optages med din telefon eller på din computer.
  • Eller indsend en halv sides beskrivelse af projektet eller din idé.

Deadline for indsendelse af forslag er 1. oktober kl. 12 til koordinator Kathrine Svanum Andersen kathrine.svanum@gmail.com. Har du spørgsmål, så er du velkommen til at ringe til Kathrine på 28812733.

Efter deadline gennemgås de indsendte forslag af gruppen bag konferencen. I kan vente svar i november 2022.

Vi ser frem til at høre fra jer!

02/09/2022