Pulje: Børn og unges deltagelse i kunst og kultur

"Grib engagementet" skal via kommunale modelforsøg give flere børn og unge adgang og lyst til at udfolde sig inden for blandt andet billedkunst. Der kan søges frem til 10. november 2021.

Modelforsøgene kan være forsøg, der er videreført fra den første runde i 2021, eller nyudviklede initiativer. Kommuner kan sammen med lokale aktører, herunder museer, i alle landets regioner byde ind på at gennemføre forsøg, der skal sikre, at endnu flere børn og unge deltager i aktivititer inden for fx billedkunst, teater og musik.

Erfaringerne fra modelforsøgene og den løbende faglige evaluering skal danne grundlag for at vurdere, hvordan børn og unges aktive deltagelse i kunstneriske aktiviteter fremover kan understøttes bedst muligt.

Læs mere her

13/09/2021