Ressourcer til amerikanske museer og biblioteker øges med yderligere 2 mio. føderale dollars

ODM’s amerikanske sidestykke, American Alliance of Museums (AAM), kan glad berette, at præsident Trump nu har godkendt og underskrevet budgettet for 2019 inden for ’Labor, Health and Human Services & Related Agencies’. Det betyder, at bl.a. budgettet til 'The Institute of Museum and Library Services' (IMLS) igen i 2019 bliver øget. Denne gang med yderligere 2 mio. dollars. Præsidenten har ellers tidligere foreslået helt at nedlægge flere føderale områder, bl.a. kunst og kultur, hvilket med godkendelsen af budgettet nu synes at være opgivet. Det kan således konstateres, at selv i USA blæser mildere vinde for kultur generelt -og museer specifikt.

Læs mere på aam-us.org

29/10/2018