USA øger de økonomiske ressourcer til museer og biblioteker

Fra vores søsterorganisation, American Alliance of Museums, meddeles det, at det amerikanske ’Senate Appropriations Committee’ har godkendt budgettet for 2019 inden for ’Labor, Health and Human Services & Related Agencies’, hvilket blandt andet betyder, at man har afsat yderligere 2 mio. dollars til 'The Institute of Museum and Library Services' (IMLS). Budgettet skal nu videre i systemet inden endelig godkendelse.

Præsident Trump havde ellers foreslået at nedlægge flere føderale områder, bl.a. kunst og kultur, hvilket komiteen, med godkendelsen af budgettet, hermed helt afviser. Det seneste budgetforslag kommer i øvrigt oven på sidste års budget, der blev øget med 3 mio. dollars. Selv i USA blæser mildere vinde for museerne.

Læs mere på American Alliance Museums hjemmeside

15/08/2018