Master in Curating på Aarhus Universitet – opstart september 2024

Aarhus Universitet starter til september et nyt hold på den internationale masteruddannelse Master in Curating.

Bliv ekspert inden for dit eget felt

Masteruddannelsen er en efteruddannelse designet til professionelle, der arbejder med kuratering og formidling i bredeste forstand. De studerende kan her bygge videre på egne erfaringer, udforske det tætte forhold mellem teori og praksis og udvide deres professionelle netværk i et internationalt miljø. Undervisningen er planlagt i seminarer over forlængede weekender, så det er muligt at følge uddannelsen og samtidig varetage et fuldtidsarbejde.

På hvert semester afholdes et seminar i Aarhus, et afholdes online og et i København eller en anden europæisk stor by. Undervisningen varetages blandt andet af forskere fra Aarhus Universitet med tilknytning til fagmiljøerne på Kunsthistorie, Æstetik & Kultur, Digital Design og Informationsvidenskab og Museologi samt gæsteundervisere med solid praktisk erfaring.

Det praktiske

Ansøgningsfrist: 2. maj 2024.

Læs mere om uddannelsen og ansøgningskrav, muligheden for at tilmelde sig et enkelt modul (et semester) og den samlede toårige uddannelse via cc.au.dk/uddannelse/evu/curating.

03/04/2024