Frilandsmuseet m.fl. inviterer til konference om formidling af bæredygtighed

Under titlen: ‘Kloge huse. Formidling af bæredygtighed på frilandsmuseer’ inviterer deltagerne fra forsknings- og formidlingsprojektet ‘Der hvor vi bor, nu, engang og i fremtiden’ til konference på Frilandsmuseet den 25. april.

På konferencen sættes fokus på, hvad man kan lære af bygningskulturen, og hvordan museer kan formidle det til gæster, så det får betydning i et samfundsmæssigt perspektiv. Med udgangspunkt i forsknings- og formidlingsprojektet ‘Dér hvor vi bor, nu, engang og i fremtiden’ inviteres til diskussion om, hvad bæredygtighed kan være på frilandsmuseer, hvilke erfaringer projektet har givet, og hvordan det kan inspirere til fremtidige bæredygtige handlinger.

Se hele programmet her

Bag konferencen står Frilandsmuseet, RUC og Det Kongelige Akademi.

Det praktiske

Konferencen afholdes den 25. april kl. 10-15.15 på Frilandsmuseet i Lyngby. Deltagelse er gratis.
Tilmeldingsfrist: 11. april.

Tilmelding via events.ruc.dk