Lån en ulveudstilling af Naturhistorisk Museum

Det er nu muligt for museer i hele landet at låne en ulveudstilling af Naturhistorisk Museum, Aarhus, helt gratis.
Naturhistorisk Museum i Aarhus lancerer med støtte fra Nordea-fonden en vandreudstilling, som skal bidrage til at gøre den danske befolkning klogere på ulven.

Med udstillingen ønsker Naturhistorisk Museum og Nordea-fonden at give den danske befolkning en naturfaglig og biologisk synsvinkel på ulven – rovdyret, som har været forsvundet fra den danske natur i 200 år, men som nu er tilbage.

Med lyd, billeder, historier og afstøbninger af fodspor fortæller udstillingen om ulvens størrelse, adfærd og kulturhistorie.
Museet tilbyder dertil et spændende foredrag – en ulvetime – der er målrettet børn og unge. Ulvetimen varer 1 time og kan bestilles mod et beskedent beløb – med eller uden udstillingen.

Se info om udstillingen her (link opdateret november 2020)

19/09/2013