Laver I udstilling om Dansk Vestindien?

I Dansk Vestindisk Selskab er vi blevet opfordret til fra flere sider, bl.a. Flynderupgård Museum i Helsingør og Golden Days Festival, at samle en liste over museer, der laver udstillinger der tager udgangspunkt i det tidligere Dansk Vestindien i forbindelse med 100 års jubilæet for salget af øerne i 2017. Vi regner med at gøre en sådan liste offentlig tilgængelig på vores hjemmeside www.dwis.dk, og samtidig arbejder vi på at inddrage lignende information ude fra øerne.

Derfor kunne vi godt tænke os at høre fra museer, der planlægger at lave udstillinger eller andre aktiviteter om emnet.

Vi har fået fremstillet en vandreudstilling om den danske historie på øerne som vil kunne lånes, og kan desuden være behjælpelig med en liste over foredragsholdere med viden om det tidligere Dansk Vestindien, hvis det skulle have interesse.

I er meget velkomne til at kontakte vores formand Anne Walbom på mail: formanden@dwis.dk, eller måske besøge vores stand på ”Historiske Dage 2016” i Øksnehallen.

Dansk Vestindisk Selskab.

08/03/2016