Lej imponerende udstilling om luftfotoarkæologi

Når luftfotoarkæologerne om sommeren flyver over en gul kornmark, kan de i gode somre se de grønne spor efter jernalderbøndernes langhuse, brøndene på gårdspladserne og hegnene, der omgav gårdene. Historien står skrevet i kornet og bliver nærværende. Det er den historie, der åbenbares i vandreudstillingen 'Historien i kornet', der udstilles på Holstebro Museum frem til 17.april, og som fra maj kan lejes af andre museer.

Med flotte luftfotos og digitale hjælpemidler videregiver luftfotoarkæologerne fascinationen af at kunne se gennem jorden og frembringe en mængde nye historier om fortiden, der ligger gemt ude i landskabet. De besøgende får selv mulighed for at bygge på modeller og tage aktiv del i udstillingen.

Læs mere om udstillingen og lejevilkår.

09/01/2017