Nye udgivelser giver indsigt i demensvenlige kulturoplevelser

Sidste år satte projektet Demensvenlig Kulturfestival 2023 fokus på inklusion af mennesker med demens og deres pårørende i det danske kulturliv. Projektet er nu afsluttet, og der er udarbejdet en rapport og en pixibog om god praksis for demensvenlige kulturoplevelser.

Materialerne henvender sig til alle kulturinstitutioner, som gerne vil blive klogere på, hvordan de kan udvikle eller tilpasse deres tilbud, så de er inkluderende for mennesker med demens og deres pårørende. Rapporten går i dybden med den gode praksis, erfaringer og cases, mens pixibogen giver en hurtigere introduktion.

Interesserede museer kan downloade materialerne nederst på siden her eller tilgå dem via siden Viden og redskaber.

28/05/2024