Kultur-, naturhistorisk og kunstfagligt orienteringsmøde 2024

Sæt kryds i kalenderen

Den 11. – 12. november 2024 byder vi velkommen til årets traditionsrige orienteringsmøde, der som altid er spækket med inspiration, vidensdeling og faglig fordybelse.

Vi åbner for tilmelding i august. Få direkte besked når der åbnes for tilmelding. Klik her

Møderne har været afholdt i mere end 50 år og har det overordnede mål at arbejde for at sikre netværk, faglig sparring og fælles referencer på tværs af den danske museumsverden, samtidig med at man i egen fagkreds har mulighed for at debattere aktuelle og væsentlige faglige forhold.

Det faglige orienteringsmøde har 7 spor:

• Forhistorisk arkæologi
  • Historisk arkæologi
  • Nyere tid
  • Kunstfaglig gruppe
  • Konservatorgruppe
  • Udstilling & Formidling
  • Naturhistorisk gruppe

Indmelding af oplæg

Fra 1.- 31. maj er det muligt at indmelde oplæg. Oplæggene vil blive vurderet af de faglige koordinatorer for hvert spor og du vil få direkte besked om dit oplæg er godtaget.

Forhistorisk og historisk arkæologi

Der er nu mulighed for at indmelde faglige oplæg og poster til både forhistorisk arkæologi og historisk arkæologi. Oplæg om nyligt afsluttede undersøgelser eller nye resultater fra ældre undersøgelser har 1. prioritet. Dit oplæg skal være begrundet med et abstrakt på maksimalt 150 ord.

Indmelding af oplæg: Klik her

Udstilling & Formidling

Open Call: Præsentation af nye udstillinger

Går du og dit museum med planer om en ny udstilling eller nye formidlingstiltag? Planlægningsgruppen for Udstilling & Formidling søger oplægsholdere til sessionen ’Nye og kommende udstillinger i støbeskeen. Oplægget skal præsentere udstillingen og de formidlingsgreb, der er brugt. Fortælle om de overvejelser, der ligger bag. Udfordringer undervejs. Og så er det vigtigt, at udstillingen eller formidlingen har en vis nyhedsværdi. Oplægget må max vare 20 minutter inklusive spørgsmål fra salen.

Indmelding af oplæg: Klik her

Yderligere information om det faglige orienteringsmøde følger.

Dato:

11. nov. - 12. nov. 2024