Webinar: BEV*ARV – Hvordan kan vi styrke vores magasiner i fremtiden?

Som en del af BEV*ARV-projektet har alle deltagende museer modtaget en individuel magasinrapport. Intentionen med museernes individuelle rapporter var at udvikle et værktøj, som museerne kunne bruge til at prioritere deres bevaringsindsats. Men hvor kan det bedst betale sig at starte? Kan en prioriteret indsats relativt hurtigt højne kvaliteten af magasinet? Er der problemstillinger, som er mere ressourcekrævende, men som potentielt vil kunne fremtidssikre magasinet?

På dette webinar vil Signe Lillebæk gennemgå de individuelle magasinrapporters elementer og deres anvendelsesmuligheder.

Udbytte

På webinaret lærer du at læse jeres museums individuelle BEV*ARV-magasinrapport og anvende den til at prioritere en indsats for museets fortsatte arbejde med at højne kvaliteten af bevaringsindsatsen.

Målgruppe

Museumsansatte, der til daglig arbejder med samlinger, og ledere, som sætter rammerne for samlingernes bevaring.

Webinaret er fortrinsvis for museer, som har deltaget i BEV*ARV-projektet, men andre interesserede er også velkomne.

Oplægsholder

Signe Lillebæk, cand.scient.cons og projektmedarbejder på BEV*ARV-projektet

Læs mere om BEV*ARV her: Projekt: BEV*ARV Organisationen Danske Museer – ODM – (dkmuseer.dk)

Foto: Nordjyske Museer

Dato:

22. apr. 2024

Sted:

Målgruppe:

Underviser:

Signe Lillebæk

Tilmeldingsfrist:

08/04/2024

Priser:

DKK 350 (ODM-medlem)
DKK 525 (ikke-medlemmer)

Der gives 10% rabat til medlemmer ved tilmelding af mindst to fra samme museum/institution.