2018 bliver europæisk kulturarvsår

Europas kulturarv er kernen i de europæiske borgeres kollektive hukommelse og identitet. Den europæiske kulturarv skal synliggøres, fremhæves og fejres, mener EU-Kommissionen, som derfor har udnævnt 2018 til europæisk kulturarvsår. ODM har gennem NEMO (Network of European Museums Organisation) talt varmt for initiativet, der ikke mindst bør have let og smidigt samarbejde på tværs af Europas lande som overordnet målsætning.

”Ikke alene fremmer synliggørelsen af Europas kulturarv den kulturelle mangfoldighed og tværkulturelle dialog. En fremhævelse af Europas kulturarv kan også bidrage til øget turisme og vækst  inden for en række andre brancher,” siger ODM’s formand Frank Allan Rasmussen. Læs mere.

11/11/2016