Ændring i coronapas og mundbind i museumsbutikker

Fra på mandag den 29. november skal kunder i detailhandlen, herunder museumsbutikker, bære mundbind. Samtidig bliver kravet til gyldigt coronapas strammet op og grænsen for, hvornår det skal vises på kulturinstitutioner skærpes. Det er resultatet af et møde i epidemiudvalget i aften, beretter flere medier i dag.

Af særlig relevans for museer gælder følgende fra mandag den 29. november:

• Kunder i museumsbutikker skal bære mundbind/visir. Der skal ikke bæres mundbind/visir i museets øvrige arealer.
  • Coronapas: PCR-test gælder nu i 72 timer (mod tidligere 96 timer), mens kviktest gælder i 48 timer (mod tidligere 72 timer). Krav til vaccination og tidligere smitte er uændret.
  • Der er krav om coronapas ved 100 indendørs og 1000 udendørs besøgende, mod tidligere hhv. 200/2000

Yderligere information:

Vi opdaterer løbende vores side Covid-19: Restriktioner og retningslinjer for museer

Her vil vi også opdatere med relevante links til den officielle udmøntning af epidemiudvalgets beslutning, når denne bliver tilgængelig i form af bekendtgørelser, information på coronasmitte.dk mv.

Tidligere nyheder om emnet:
Andre nyheder og udmeldinger fra ODM om museer og corona

26/11/2021