Aftale om statslig museumsstøtte udsættes

ODM har i tidligere nyhedsbreve meddelt, at en reform af støttetildelingen til de statsanerkendte museer næppe blev nået før et valg, hvilket viser sig at være korrekt.

I Altinget.dk meddeler kulturminister Mette Bock (LA) d. 26.4., at hun ikke agter at lukke en aftale, mens der er valgkamp. Hun tilføjer, at: ”Der er et bredt politisk ønske om, at denne aftale skal gennemføres, og derfor holder vi bolden i luften til den anden side af valget. Uanset hvem der er kulturminister til den tid, har jeg fuld tillid til, at vi kommer i mål. Bolden mangler kun at blive prikket ind.”

ODM’s formand Flemming Just har kommenteret udsættelsen og udtaler, at det er ærgerligt, at museerne således nu i endnu længere tid må leve med fortsat økonomisk usikkerhed om fremtidens støttetildeling.

Mette Bock opgiver at gennemføre museumsreform før valget (Altinget.dk)

29/04/2019