Den statslige tilskudsstruktur

Som skrevet i flere ODM nyhedsbreve er den statslige tilskudsstruktur for de statslige og statsanerkendte museer sat til debat. Kulturminister Mette Bock (LA) har nedsat to såkaldte visionsgrupper, hvis opgave er, inden den 1. december, at aflevere ideer og forslag til en ny støttestruktur. Senere, den 25. januar 2018, vil ministeren møde den danske museumsverden og fremlægge de fremkomne forslag og de videre konklusioner. I perioden frem til mødet i januar har ministeren bedt museumsverdenen komme med ideer til fremtidens støttestruktur. Det er ikke nogen nem opgave, ministeren har sat sig for.

ODM har valgt at samle medlemmerne til en åben og engageret samtale om fremtidens tilskudssystem og afholder i den sammenhæng gå hjem-møder i regionerne i løbet af oktober:

Tilmeld dig gå hjem-møderne her

26/09/2017