Nedlukning forlænget frem til 28. februar

Museer må vente mindst fire uger endnu på igen at åbne dørene. Danmark er fortsat på højeste risikoniveau i det nationale varslingssystem, og det betyder, at de skærpede restriktioner, som trådte i kraft hhv. 29. december og 5. januar, alle er forlænget. Forløbig til og med 28. ferbruar. Det blev meldt ud på pressemøde i går, den 28. januar.

Museer og andre kulturinstitutioner skal altså fortsat både holde indendørs- og udendørsarealer lukkede for offentligheden.

Se overblik over de restriktioner, som er af særlig relevans for museer her

Særligt for personer, der fortsat er fysisk til stede på museet

For at give mindst muligt afsæt for smittespredning på de arbejdspladser, hvor medarbejdere stadig møder fysisk op, vil regeringen desuden – på dette tidspunkt hvor der er stor ledig testkapacitet – opfordre alle, der møder fysisk på arbejde til at lade sig teste mindst én gang ugentligt, og navnlig personer på arbejdspladser, hvor tæt fysisk kontakt ikke kan undgås.

Tidligere nyheder om emnet:
Andre nyheder og udmeldinger fra ODM om museer og corona

29/01/2021