ODM’s nye bestyrelse konstitueret

Torsdag d. 27. april 2023 afholdt ODM sin ordinære generalforsamling på Vartov i København.

Bestyrelsesmedlemmer

Tre bestyrelsesmedlemmer var på valg, og alle blev genvalgt: Claus K. Jensen, Vardemuseerne, Jens Refslund Christensen, Danmarks Teknisk Museum, og Tine Blicher-Moritz, Museum Sønderjylland.

Til en vakant plads på kunstfaglig sektion blev Lisbeth Lund, Willumsens Museum, valgt.

Til en vakant plads på naturfaglig sektion blev Bo Skaarup, Naturhistorisk Museum valgt.

Suppleanter

Julie Bouchet, Observatoriet Brorfelde, blev genvalgt som suppleant.

Som suppleanter blev desuden valgt Anni Mogensen, M/S Museet for Søfart og Anna Schram Vejlby, Fuglsang Kunstmuseum.

Konstituering

Den 2. maj, ved første bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen, konstituerede bestyrelsen sig med Claus K. Jensen som forperson samt Søren Bak-Jensen og Tine Blicher-Moritz som næstforpersoner.

Se bestyrelsens sammensætning her

Hent ODM’s årsberetning her